Prøv noget nyt - Det betaler sig
Hovedindhold
Få inspiration til aftensmaden med Lidl fit

Aftensmad | Inspiration til lækre opskrifter på aftensmad

Hurtig, nem og lækker aftensmad? Lækker aftensmad behøver ikke tage lang tid at lave. Gå på jagt i vores mange opskrifter på aftensmad og bliv inspireret. Nogle af opskrifterne er hurtige og nemme, og du kan have aftensmaden klar på under 20 min. Du finder opskrifter til både hverdag og fest. Find inspirationen til din aftensmad i vores mange opskrifter herunder.

Auberginelasagne

Aubergine lasagne

Bagte blomkåls-drumsticks

Bagte blomkåls-drumsticks

Skyr-topping, Skyr-dip, skyr, dressing, morgenmad, sunhed, Lidl Fit, Birgitte Nymann, Camilla Pedersen, Årets sportsnavn 2014, Blomkålsbøffer

Blomkålsbøffer

En kødfri dag gavner ikke bare fordøjelsen, men også din pengepung.
Boller i karry

Boller i karry

Burgerbøffer

Burgerbøffer med sellerifritter

Bønnefritter

Bønnefritter og kyllingelår

Broccolisuppe med kødboller

Broccolisuppe med kødboller

Broccolisuppe - nemt, hurtigt og lækkert!

Broccolisuppe

Broccolisuppe - nemt, hurtigt og lækkert!
Chili con carne, blomkål, Skyr med æblesmør og mandler, Skyr-topping, Skyr-dip, skyr, dressing, morgenmad, sunhed, Lidl Fit, Birgitte Nymann, Camilla Pedersen, Årets sportsnavn 2014

Chili con carne med blomkålsris

Børn, voksne, unge og gamle – de fleste kan lide denne ret. Krydr den lidt mindre, når du serverer den for de små, og fyr løs med chilien, når det er til dig selv og andre voksne. Chili øger i øvrigt forbrændingen!
Grøntsagsbøffer

Grøntsagsbøffer

Disse vegetarbøffer er sublime i fx en burger. Du kan spise dem morgen, middag og aften, og hvis du vil have mindre hvede, kan du bruge dem som brød.
Spaghetti, kødsovs, Skyr-topping, Skyr-dip, skyr, dressing, morgenmad, sunhed, Lidl Fit, Birgitte Nymann, Camilla Pedersen, Årets sportsnavn 2014

Grøntsagsspaghetti med kødsovs

Grøntsager med kødsovs. Denne "spaghetti" er meget mindre kalorieholdig, den indeholder masser af fibre og mæthed, og du oplever en lethed i maven selv efter en stor portion.
Grøntsags-ris bolognese

Grønsags-ris bolognese

Grillet rugbrødssalat

Grillet/ristet rugbrødssalat

Grillede gulerødder med bacon

Grillede gulerødder med bacon

Grillet blomkål

Grillet blomkål

Grillede asparges

Grillede asparges med parmesan

Grøntsagsrösti

Grøntsagsröstisandwich med højrebsbøf

Okseflankesteak

Grillet okseflanksteak med majs og hjertesalat

Gulerod og ingefærssuppe

Gulerods- og ingefærsuppe

Skyr-topping, Skyr-dip, skyr, dressing, morgenmad, sunhed, Lidl Fit, Birgitte Nymann, Camilla Pedersen, Årets sportsnavn 2014, grillet salat,

Grillet salat med kalkun og mozzarella

Grillet salat lyder måske forkert i nogens ører, men det er en herlig måde at tilberede salat på. Den skal bare grilles kort, så osten smelter. På den måde glider alt det grønne meget nemmere ned. Prøv det!
Indbagt broccoli

Indbagt broccoli

Jordbærsalat med spinat

Jordbærsalat med spinat

Kalkunburger

Kalkunburger

Kylling, karry, suppe, Skyr-topping, Skyr-dip, skyr, dressing, morgenmad, sunhed, Lidl Fit, Birgitte Nymann, Camilla Pedersen, Årets sportsnavn 2014

Kylling- og karrysuppe

I denne ret komplementerer de forskellige ingredienser hinanden perfekt, og så er det en nem måde at få masser af grøntsager på – uden rigtig at opdage det. De børn, jeg kender, elsker suppen, og de voksne, der ikke normalt er til sunde supper, slubrer denne i sig.
Laks, pasta, tomat, Skyr-topping, Skyr-dip, skyr, dressing, morgenmad, sunhed, Lidl Fit, Birgitte Nymann, Camilla Pedersen, Årets sportsnavn 2014

Laks i tomat med pasta

Fisk er sundt. Vi hører det igen og igen, men alligevel spiser vi ikke nok af det, og det er en skam. Denne opskrift er meget nem. Fisken bliver lækker og saftig, og så er det til en rimelig pris. Så der er ingen undskyldning for ikke at komme i gang.
Hvidkålssalat

Langtidsstegt hvidkål med oksekød

Pizza, Low carb, Skyr-topping, Skyr-dip, skyr, dressing, morgenmad, sunhed, Lidl Fit, Birgitte Nymann, Camilla Pedersen, Årets sportsnavn 2014

Low carb pizza

Ja det lyder ikke som opskriften på en pizzabund, men lad det komme an på en prøve. Børn som voksne slubrer denne opskrift i sig.
Madmuffins

Madmuffins

Let aftensmad med få kalorier
Proteinlasagne

Proteinlasagne

Protein, protein, protein. Ja, vi hører meget om det, men det er faktisk, fordi det er et af de områder, hvor eksperterne er enige! Altså enige om, at det mætter og er gavnligt på en række punkter. Her er en lasagne, der er sundere end den almindelige – og så mætter den mere.
Powerfuld salat – mæt med grønsager

Powerfuld salat – mæt med grønsager

Slankesuppe Skyr-topping, Skyr-dip, skyr, dressing, morgenmad, sunhed, Lidl Fit, Birgitte Nymann, Camilla Pedersen, Årets sportsnavn 2014

Slankesuppe

Suppe mætter godt og er derfor et genialt måltid at indføre flere gange om ugen, når du vil slanke dig. Og så gør det jo heller ikke noget, at det smager godt samtidig.
broccolimos, stegt flæsk, sunhed, Skyr-topping, Skyr-dip, skyr, dressing, morgenmad, sunhed, Lidl Fit, Birgitte Nymann, Camilla Pedersen, Årets sportsnavn 2014

Stegt flæsk med kartoffel- og broccolimos

Har du lyst til at prøve Danmarks nationalret i en lettere udgave? Så skal du prøve denne opskrift fra Birgitte Nymann på stegt flæsk med broccolimos. Den er nem at lave og indeholder få kalorier.
Shawarma

Shawarma med hummussalat

Shepards pie

Shepherd’s pie med grønsagsmos

Snoede pestobrød

Soufflé med torskerogn

Sund slaw

Sund slaw (coleslaw)

Sund pølsemix

Sund pølsemix

Suppe til den kolde tid

Suppe til den kolde tid – eller den slanke linje

Pizza, Skyr-topping, Skyr-dip, skyr, dressing, morgenmad, sunhed, Lidl Fit, Birgitte Nymann, Camilla Pedersen, Årets sportsnavn 2014

Tømmermandspizza

Du kan hurtigt lave en omgang pizza til at dulme tømmermændene – også uden at få så meget stivelse. Brug en tortilla eller Lidl fit’s foldebrød som bund, og i løbet af 10 min. har du en lækker pizza, som du også kan nyde kold til frokost.
Thai-koteletter

Thai-koteletter med salat

Der er mange, der tror, at koteletter – og svinekød i det hele taget – er usundt eller i hvert fald mere usundt end andre typer af kød. Men en ordentlig kotelet er lige så god for dig, dit energiniveau og dit blodsukker, som andre typer af proteinrige fødevarer. Husk at tygge maden grundigt, så fremmer du nemlig fordøjelsen af det røde kød, og husk i øvrigt også ”kun” at spise maksimalt 500 g rødt kød om ugen.
Varm hvidkålssalat med chorizo og hvidløg

Varm hvidkålssalat med chorizo

Quickkylling

Quickkylling/-laks med karry

Hurtigere at lave end du kan nå at bestille og få leveret en pizza!