Se hvilke priser vi har vundet

Vi er af og til med i forskellige tests foretaget af eksterne organisationer, virksomheder, medier og andre, der fx tester kvaliteten af og priserne på vores produkter. Vi er glade for, at mange af vores produkter er kåret som testvindere. Udover de mange testvindere er vi også glade for de priser, som vi bliver tildelt. Læs mere om nogle af dem herunder.

ROTY

Lidl løber med titlerne som Årets Retailer og Danmarks bedste butikskæde

For første gang er Retailer of the Year-konkurrencen blevet afholdt i Danmark. I dag er vinderne blevet udråbt, og Lidl løber både med titlen som Årets Retailer og Danmarks bedste butikskæde.  

 Det blev dagligvarekæden Lidl, der løb med sejren som Danmarks bedste butikskæde. Det gjorde de foran konkurrenterne fra Rema 1000, Netto, Aldi og Coop, der var nomineret til samme pris. Herudover kan Lidl også bryste sig af den overordnede pris i konkurrencen – nemlig titlen som Retailer of The Year i Danmark.

”Jeg er så glad og ikke mindst pavestolt af hele teamet, som de to store priser uden tvivl kan tilskrives. Det er et stort skulderklap og en tydelig indikation på, at vi er godt på vej mod at blive danskernes førstevalg. Jeg vil gerne sige tusind tak til alle dedikerede kunder og samarbejdspartnere der har stemt på os,” siger Dirk Fust, Direktør i Lidl Danmark. 

et er første gang Retailer of the Year-valget bliver afholdt i Danmark. Retailer of the year er Europas største forbrugervalg, hvor forbrugere på baggrund af 10 forskellige aspekter afgør, hvem der er landets bedste retailer. 

 I alt har 127 retailere deltaget i Retail Awards 2020 i Danmark.

ROTY

BrancheIndex 2020: Lidls produktkvalitet tager førstepladsen blandt 11 af landets dagligvarebutikker

Loyalty Groups årlige brancheundersøgelse for dagligvarebutikker, BrancheIndex, slår igen i år fast, at kunderne vurderer Lidl bedst indenfor områderne ”Produktkvalitet”, ”Værdi for pengene” og ”Tillid”. Samtidig fastholder Lidl andenpladsen, når det gælder kundeloyalitet blandt 11 af landets dagligvarebutikker.

En anerkendelse, som i høj grad kan tilskrives dagligvarekædens medarbejdere, fortæller adm. direktør for Lidl, Dirk Fust:

”Det gør mig utrolig glad og stolt, at vi igen i år markerer os blandt de allerbedste dagligvarebutikker. Vi har arbejdet benhårdt på at opretholde og forbedre vores standarder på både kvaliteten og udvalget af produkter, uden at gå på kompromis med vores priser. Æren skal helt og andeles tilskrives vores dygtige medarbejdere.”

Gennem det seneste år har Lidl blandt andet udvidet sit faste produktsortiment, som nu tæller over 2.600 produkter i fast sortiment. Foruden produktkvalitet vinder Lidl også kategorierne ”Værdi for pengene” og ”Tillid”. To områder, som Dirk Fust også vægter særligt højt:

”Når vores kunder oplever, at kvaliteten på vores varer stemmer overens med deres forventninger, og vi samtidig scorer højest på produktkvalitet, så skyldes det et samlet fokus på at skabe synergi lige fra indkøb og kvalitetstjek til håndtering og salg af produkterne. Vi arbejder løbende på at få flere danske, økologiske og bæredygtige varer på hylderne.Det har bl.a. betydet, at vi gennem det sidste år har øget antallet af certificerede produkter fra 25 % til 30 %”.

Læs mere om BrancheIndex her
Lidl vinder Ekstra Bladets pristjek 2019 på dagligvarer

Lidl vinder Ekstra Bladets pristjek 2019 på dagligvarer

​Et pristjek i Ekstra Bladet bekræfter endnu en gang, at du får mest for pengene i Lidls butikker. I pristjekket er Lidl hele 42 kroner billigere end den dyreste kæde i tjekket (SuperBrugsen) og lige over 6 kroner billigere end nummer to på listen, Aldi.

Ekstra Bladet har i deres pristjek søndag d. 8. september købt 30 gængse dagligvarer i en række dagligvarebutikker og tjekket prisen på dem. Og det er altså her, at Lidl ligger sig helt i spidsen med en samlet pris på 383,44 kr. Det er over 6 kr. billigere end nummer to på listen, som er Aldi, og mere end 8 kr. billigere end Netto, der kommer ind på en tredjeplads. Sammenligner man med den dyreste på listen, som er SuperBrugsen, er Lidl ikke mindre end 42 kr. billigere!

Læs Ekstra Bladets pristjek her
Lidl vinder Ekstra Bladets pristjek 2019 på dagligvarer
Best Brand 2018

Lidl avancerer til en ottendeplads over bedst omtalte brands i Danmark

Lidl er for tredje år i træk at finde i top ti på YouGovs liste over de bedst omtalte brands i Danmark. Dagligvarekæden er avanceret én plads og er nu placeret som nummer otte på listen.

For tredje år i træk er dagligvarekæden Lidl at finde i top ti på analyseinstituttet YouGovs liste over de bedst omtalte brands i Danmark. Listen baseres på YouGovs daglige interviews af 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og med en fremgang på én plads frem til en samlet ottendeplads på listen er der god grund til glæde hos Lidl:

Vores avancement på listen og den positive respons fra forbrugerne viser, at alle vore medarbejderes store indsats lønner sig, og at vores initiativer og mærkesager har stor betydning for forbrugerne. Det er vi naturligvis meget glade for”.


Udover Lidl, er internationalt stærke brands som LEGO Group, Netflix, Bang & Olufsen og IKEA også at finde på listen. Heriblandt er Lidl en af blot to dagligvarekæder i top ti. På den specifikke liste for detailvirksomheder er Lidl endnu bedre placeret med en tredjeplads:


Den danske forbruger er kvalitetsbevidst og kritisk, og konkurrencen i detailbranchen er benhård. Vi vil være danskernes foretrukne indkøbssted, og derfor betyder det meget for os, at vi endnu en gang er med helt fremme. Men vi hviler ikke på laurbærrene og vil fortsætte med at forbedre kundernes oplevelse af Lidl, så vi kan nå helt til tops”, siger Heidi Vittrup.

Læs mere om YouGovs brandindex her
Produktkvalitet

Lidls produktkvalitet slår alle andre dagligvarekæders

Lidl vinder kategorierne ”Produktkvalitet”, ”Værdi for pengene” og ”Tillid” i Loyalty Groups markedsundersøgelse, BrancheIndex 2018, for dagligvarer.

Undersøgelsens overordnede kategorier består af en række underspørgsmål, som tilsammen afgør, hvilken kæde der vinder kategorien. Flere af disse underkategorier har Lidl vundet flere år i træk. Herunder spørgsmål som: ”Min dagligvarekæde har produkter af høj kvalitet indenfor produktkategorien Frugt og grønt”, ”Jeg oplever, at kvaliteten på min dagligvarekædes varer stemmer overens med mine forventninger” og ”Min dagligvarekæde har gode tilbud”.*

Lars Jepsen fra Loyalty Group fortæller om årets undersøgelse:

Det er en virkelig imponerende positiv udvikling Lidl har gennemgået de seneste år. Specielt overbevisende er det, at de har bidt sig fast som førende i kategorierne ”Produktkvalitet” og ”Værdi for pengene”. Dermed vinder de over de traditionelle supermarkeder. Et område vi i år har set danskerne værdsætte meget højt er kvaliteten og udvalget af frisk frugt og grønt, og at Lidl vinder dette spørgsmål for fjerde år i træk, hjælper deres samlede vurdering meget”.

Kilde: Loyalty Groups BrancheIndex Dagligvarer 2018

Produktkvalitet