Identificering af dine produktionsinteresser

 

Vi vil gerne lære dig bedre at kende igennem dit medlemskab, så vi kan blive så gode som muligt til at give dig individuelle tilbud, fordele og foretage målrettede kundeundersøgelser. Med henblik herpå finder vi først frem til, hvilke produkter, kampagner og services der kunne være interessante og relevante for dig. Når vi ved det, kan vi f.eks. gøre dig opmærksom på rabatkampagner på dine yndlingsprodukter, tilbyde dig særlige fordelspriser og informere dig om særligt attraktive tilbud i forbindelse med sortimentskampagner.

Det er grunden til, at vi indsamler, behandler og anvender en række personoplysninger om din indkøbsadfærd.

De personoplysninger, som vi indsamler, kan sige noget om, hvilke produkter du interesserer dig for. Det gælder for alle de oplysninger, der er nævnt under afsnit 1.

De andre oplysninger, der er nævnt ovenfor, kan imidlertid også fortælle os noget om, hvilke produkter du også kunne være interesseret i, eller som kunne være interessante for dig som Lidl-kunde. Derfor undersøger vi, om der er en mulig sammenhæng mellem en eller flere personoplysninger og produktinteresser. Vi anvender matematisk-statistiske metoder til at undersøge denne sammenhæng. Med henblik herpå sammenlignes dine personoplysninger med andre kunders oplysninger. På grundlag af denne sammenligning kan vi så udlede, hvilke andre produkter og kampagner, som andre kunder med lignende interesser har været interesserede i, der også kunne have din interesse.

Denne behandling sker på baggrund af lovregler, som gør det muligt for os at behandle persondata, for så vidt det er nødvendigt for at bruge en tjeneste eller at opfylde betingelserne i en kontrakt (f.eks. art. 6, stk. 1 litra b i databeskyttelsesforordningen), og fordi vi har en overvejende berettiget interesse i at udarbejde vores tilbud, så de svarer bedst muligt til dine produktinteresser (art. 6, stk. 1 f Databeskyttelsesforordningen).