Vi er af og til med i forskellige tests foretaget af eksterne organisationer, virksomheder, medier og andre, der fx tester kvaliteten af og priserne på vores produkter. Vi er glade for, at mange af vores produkter er kåret som testvindere. Udover de mange testvindere er vi også glade for de priser, som vi bliver tildelt. Læs mere om nogle af dem herunder.

Se hvilke priser vi har vundet

Lidl vinder Ekstra Bladets pristjek 2019 på dagligvarer

​Et pristjek i Ekstra Bladet bekræfter endnu en gang, at du får mest for pengene i Lidls butikker. I pristjekket er Lidl hele 42 kroner billigere end den dyreste kæde i tjekket (SuperBrugsen) og lige over 6 kroner billigere end nummer to på listen, Aldi.

Ekstra Bladet har i deres pristjek søndag d. 8. september købt 30 gængse dagligvarer i en række dagligvarebutikker og tjekket prisen på dem. Og det er altså her, at Lidl ligger sig helt i spidsen med en samlet pris på 383,44 kr. Det er over 6 kr. billigere end nummer to på listen, som er Aldi, og mere end 8 kr. billigere end Netto, der kommer ind på en tredjeplads. Sammenligner man med den dyreste på listen, som er SuperBrugsen, er Lidl ikke mindre end 42 kr. billigere!

Læs Ekstra Bladets pristjek her

 

 

Lidl avancerer til en ottendeplads over bedst omtalte brands i Danmark

Lidl er for tredje år i træk at finde i top ti på YouGovs liste over de bedst omtalte brands i Danmark. Dagligvarekæden er avanceret én plads og er nu placeret som nummer otte på listen.

For tredje år i træk er dagligvarekæden Lidl at finde i top ti på analyseinstituttet YouGovs liste over de bedst omtalte brands i Danmark. Listen baseres på YouGovs daglige interviews af 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og med en fremgang på én plads frem til en samlet ottendeplads på listen er der god grund til glæde hos Lidl:

Vores avancement på listen og den positive respons fra forbrugerne viser, at alle vore medarbejderes store indsats lønner sig, og at vores initiativer og mærkesager har stor betydning for forbrugerne. Det er vi naturligvis meget glade for”.


Udover Lidl, er internationalt stærke brands som LEGO Group, Netflix, Bang & Olufsen og IKEA også at finde på listen. Heriblandt er Lidl en af blot to dagligvarekæder i top ti. På den specifikke liste for detailvirksomheder er Lidl endnu bedre placeret med en tredjeplads:


Den danske forbruger er kvalitetsbevidst og kritisk, og konkurrencen i detailbranchen er benhård. Vi vil være danskernes foretrukne indkøbssted, og derfor betyder det meget for os, at vi endnu en gang er med helt fremme. Men vi hviler ikke på laurbærrene og vil fortsætte med at forbedre kundernes oplevelse af Lidl, så vi kan nå helt til tops”, siger Heidi Vittrup.

Læs mere om YouGovs brandindex her

 

 

Lidls produktkvalitet slår alle andre dagligvarekæders

Lidl vinder kategorierne ”Produktkvalitet”, ”Værdi for pengene” og ”Tillid” i Loyalty Groups markedsundersøgelse, BrancheIndex 2018, for dagligvarer.

Undersøgelsens overordnede kategorier består af en række underspørgsmål, som tilsammen afgør, hvilken kæde der vinder kategorien. Flere af disse underkategorier har Lidl vundet flere år i træk. Herunder spørgsmål som: ”Min dagligvarekæde har produkter af høj kvalitet indenfor produktkategorien Frugt og grønt”, ”Jeg oplever, at kvaliteten på min dagligvarekædes varer stemmer overens med mine forventninger” og ”Min dagligvarekæde har gode tilbud”.*

Lars Jepsen fra Loyalty Group fortæller om årets undersøgelse:

Det er en virkelig imponerende positiv udvikling Lidl har gennemgået de seneste år. Specielt overbevisende er det, at de har bidt sig fast som førende i kategorierne ”Produktkvalitet” og ”Værdi for pengene”. Dermed vinder de over de traditionelle supermarkeder. Et område vi i år har set danskerne værdsætte meget højt er kvaliteten og udvalget af frisk frugt og grønt, og at Lidl vinder dette spørgsmål for fjerde år i træk, hjælper deres samlede vurdering meget”.

Kilde: Loyalty Groups BrancheIndex Dagligvarer 2018

 

 

Danmarksmester i mejeri indenfor discount.

Danmarks bedste mejeriafdeling ligger i Skive

Det blev Lidl på Marius Jensens Vej i Skive, der løb med titlen som Danmarks bedste mejeriafdeling indenfor discount, da Landbrug & Fødevarer d. 9.10.2018 uddelte årets Mejeripris. Det er tredje gang, at Mejeriprisen uddeles, og anden gang, prisen går til en Lidl-butik.

 

 

Lidl er i top ti i Danmark over de bedst omtalte brands i 2017

For andet år i træk er Lidl at finde i top ti på YouGovs Brandindex, hvor over 300 brands vurderes ud fra blandt andet kundetilfredshed, kvalitet og image. Med en niendeplads positioner Lidl sig blandt giganter som Lego, IKEA og Netflix og cementerer sin position som en af de bedst omtalte dagligvarekæder i Danmark.

Analyseinstituttet YouGov interviewer dagligt 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning om deres holdning til over 300 af de største brands i Danmark. Det årlige brandindex er internationalt anerkendt for sin indikation af virksomheders image, og for andet år i træk er Lidl at finde i top ti i Danmark.

Vi er meget glade og stolte over, at vi for andet år i træk er blandt de bedst omtalte brands i Danmark,” udtaler marketingchef for Lidl, Heidi Vittrup og tilføjer:

Hos Lidl arbejder vi altid på at skabe den bedste oplevelse for kunden, så det er et kæmpe skulderklap for alle i hele organisationen, at vi endnu en gang er blevet belønnet med så god en placering på indexet. Den positive respons fra danskerne viser, at vores arbejde lønner sig.

Indexet omfatter internationalt stærke brands som Lego, Samsung, Audi og IKEA. Heriblandt er Lidl en af blot to dagligvarebutikker i top ti. På den specifikke liste for detailvirksomheder er Lidl endnu bedre placeret med en tredjeplads: 

Den danske forbruger er kvalitetsbevidst og kritisk. Derfor betyder det meget for os, at vi er med helt fremme på detailmarkedet. Men vi hviler ikke på laurbærerne og vil fortsætte med at optimere på vores varesortiment og service, så det lever op til danskernes forventninger og behov,” siger Heidi Vittrup.

Læs mere om YouGovs brandindex her