Lidl-butik har Danmarks bedste frugt- og grøntafdeling indenfor discount

For anden gang er det en af Lidls butikker, der løber med Landbrug & Fødevarers "Frugt- og Grøntprisen" indenfor discount. Prisen gives til den danske dagligvarekæde, der udmærker sig særligt i kategorien. I år opnåede Lidl i Thisted den bedste samlede vurdering blandt de nominerede.

Der var ingen tvivl hos juryen, da den i dag under Fødevaredagen på Hindsgavl Slot ved Middelfart skulle uddele "Frugt- og Grøntprisen" til discountkæden med Danmarks bedste frugt-og grøntafdeling. Valget faldt på Lidls butik i Thisted, som var nomineret til prisen.

”Juryen er begejstret for jeres innovative, nytænkende og til tider lidt skæve måder at tænke sameksponering af det grønne i hele butikken”, lød en af begrundelserne fra Landbrug & Fødevarer.

  • Glade vindere!

    På billedet ses teamet fra Thisted i form af souschef og mejeriansvarlig Charlotte Odgaard Andersen, butikschef Lars Thomsen, souschef og friskhedsansvarlig Peter Nielsen og elev Mikkel Læssø Christensen.

  • Det er et kæmpe skulderklap...

    "Det er et kæmpe skulderklap til hele organisationen, at en Lidl-butik endnu en gang vinder ’Frugt- og Grøntprisen’, og det understøtter os i vores arbejde henimod at blive danskernes foretrukne indkøbssted”, siger Dirk Fust, adm. direktør, Lidl Danmark.

OM FRUGT- OG GRØNTPRISEN

Om Frugt- og Grøntprisen

Prisen uddeles af Landbrug og Fødevarer med Plan Danmark, DLG Food og Dansk Gartneri som partnere. 15 dagligvarekæder var indstillet til prisen, hvoraf seks butikker blev udvalgt og nomineret i to kategorier: Discount og super-/hypermarked.

Det er fjerde gang, "Frugt- og Grøntprisen" uddeles af Landbrug & Fødevarer. De øvrige nominerede i discountkategorien var Rema 1000 i Nykøbing Falster og Fakta i Skanderborg.

LÆS MERE OM FRUGT- OG GRØNTPRISEN

JURYEN SIGER...

  • Inspirerer kunderne

    ”Juryen har desuden lagt vægt på, at I flot iscenesætter menneskene bag produktionen af frugterne og grøntsagerne, samt at I inspirerer jeres kunder til brugen af det grønne”, sagde Landbrug & Fødevarer blandt andet.

  • Innovative og nytænkende

    ”Juryen er begejstret for jeres innovative, nytænkende og til tider lidt skæve måder at tænke sameksponering af det grønne i hele butikken”, lød en af begrundelserne fra Landbrug & Fødevarer.