E-mobility brugerbetingelser

Brugerbetingelser

af Lidl Danmark K/S ("vi", "os") til opladning af elbiler og brug af ladestandere ("ladepunkter") og de tilhørende parkeringsarealer i Danmark ved hjælp af funktionen i Lidl Plus-appen ("Funktion").

Lidl Plus-appen er et tilbud fra Lidl Stiftung & Co. KG. Opladnings- og brugskontrakten indgås udelukkende med os, Lidl Danmark K/S (april 2024).


1. Hvornår træder din ladning- og brugskontrakt via Lidl Plus-appen i kraft?

(1) Brug af funktionen kræver en registrering på den respektive brugers Min Lidl-konto i Lidl Plus-appen samt tilmelding til Lidl Pay i Lidl Plus-appen. Hvis brugeren endnu ikke har oprettet en Min Lidl-konto, kan den nødvendige tilmelding foretages via appen efter at have downloadet den. Brugen af og registreringen af Min Lidl-kontoen er underlagt "Betingelser for brug Min Lidl-konto", som kan tilgås her.

(2) Brugeren giver et tilbud om at indgå en opladnings- og brugskontrakt mellem os og den respektive bruger af ladepunktet ved at klikke på knappen "Start opladning". Tilbuddet accepteres af os ved at aktivere ladepunktet og repræsenterer samtidig starten på opladningen af elbilen ("opladningsproces"). Under opladningsprocessens varighed har brugeren ret til at benytte ladepunkterne og parkeringspladserne.

(3) Inden opladningsprocessen påbegyndes, er brugeren forpligtet til at sikre sig, at det ladestik, han skal bruge, ikke har nogen synlig defekt. Brugeren vælger ladepunktet i appen, enten direkte via kortet i appen eller ved at scanne QR-koden, der er placeret på ladestanderen, tilslutter sit elektriske køretøj og starter derefter opladningsprocessen ved at bekræfte på knappen "Betal nu". Dette aktiverer ladestanderen og ladeprocessen. Opladningsprocessen startes, så snart Lidl Pay-godkendelsesprocessen er afsluttet. Efter afslutning af tankningsprocessen annulleres grænsereservationen, og brugeren debiteres for den faktiske pris for ladningen.

(4) Opladningsprocessen slutter, når brugeren stopper det aktuelle strømforbrug (f.eks. ved at trykke på knappen "Stop” i Lidl Plus-appen) og kobler det elektriske køretøj fra ladepunktet.

(5) For at kunne benytte funktionen skal brugeren på eget ansvar stille internetadgang og alle nødvendige tekniske apparater til rådighed, og selv betale de i forbindelse hermed afholdte gebyrer.

(6) Vi gemmer ikke denne kontrakttekst efter indgåelse af kontrakten. Brugeren kan til enhver tid hente og gemme brugerbetingelserne i appens hovedmenu.


2. Hvilken slags elbiler må du lade op ved ladestanderen, og hvad skal du overveje?

(1) Kun elektriske køretøjer som defineret i Bekendtgørelse om forberedelse til og etablering af ladestandere i forbindelse med bygninger (Ladestanderbekendtgørelsen) pkt. 2, stk. 5, kan oplades ved ladestanderen. Reglerne i henhold til Ladestanderbekendtgørelsen kan findes på internettet via følgende URL: Ladestanderbekendtgørelsen (retsinformation.dk)

(2) Det elektriske køretøj og det nødvendige udstyr til opladningsprocessen, såsom kabler, skal overholde de gældende lovkrav.


3. Hvilke tekniske lademuligheder og hvilken tilslutning til ladepunktet tilbyder vi?

(1) Vi tilbyder ladestandere, hvor elektricitet kan overføres til dit elektriske køretøj enten med en maksimal effekt på 22 kilowatt (såkaldt normalt ladepunkt) eller med en effekt på mere end 22 kilowatt (såkaldt hurtig ladepunkt). Til opladningsprocessen bruger vi enten vekselstrøm (AC) eller jævnstrøm (DC). Der henvises til oplysningerne på den respektive ladestander for, hvilken effekt og strømtype, du kan lade din elbil op med på de enkelte ladepunkter.

(2) Med henblik på tilslutning af dit elektriske køretøj er vores AC-standardopladningspunkter som minimum udstyret med stikkontakter, eller med stikkontakter og køretøjskoblinger af type 2, i overensstemmelse med standarden DIN EN 62196-2, december 2014-udgaven. Vores AC-hurtig ladepunkter er udstyret med mindst type 2-koblere i overensstemmelse med DIN EN 62196-2-standarden, december 2014-udgaven. Vores DC-ladepunkter er som minimum udstyret med køretøjskoblinger af typen CCS Combo 2 i henhold til standarden DIN EN 62196-3, udgave juli 2012, og/eller med en køretøjskobling af typen CHAdeMO.

(3) Opladningsydelsen i overensstemmelse med afsnit (1) i dette afsnit 3 kan variere afhængigt af netværksbelastningen, hvor mange bruger der benytter forbindelsen og arrangementet af ladestanderne i omkoblingssystemet. Vi påtager os derfor ingen garanti og/eller garanti for overholdelse af ladeydelsen på ladestanderen eller for succesen af selve opladningsprocessen.


4. Hvornår kan opladningsprocessen afbrydes eller reduceres?

Vi er berettiget til at afbryde opladningsprocessen eller reducere ladeeffekten, hvis

a) elforsyningen er forstyrret eller afbrudt af den ansvarlige netoperatør i net- eller tilslutningsanvendelsen;

b) en afbrydelse eller reduktion af ladeeffekten på opladningstidspunktet er nødvendig af andre tvingende tekniske årsager, der forhindrer en uforstyrret eller uafbrudt opladningsproces;

c) den tilladte ventetid i henhold til pkt. 5, stk. 1, er overskredet; og

d) det beløb, der er forhåndsgodkendt via kundens kredit-/betalingskort, er nået. Oplysninger om den respektive betalingsgrænse for Lidl Pay kan findes i dit Lidl Plus-kort i Lidl Plus-appen.


5. Hvornår og hvor længe må du lade dit elektriske køretøj op?

(1) Opladning af dit elektriske køretøj er tilladt i hele opladningsprocessen ("tilladt ladetid") i anledning af dit køb i vores butikker, på hvis parkeringsplads den respektive ladestander er placeret.

(2) Hvis der af en ekstern parkeringsansvarlig er udpeget en maksimal parkeringstid, gælder dette også for opkrævningsprocessen og den tilladte ladetid.


6. Til hvilket formål og hvor længe må du bruge parkeringspladsen direkte foran ladestanderen? Hvad er konsekvenserne af en overtrædelse?

(1) Parkeringsarealet, der hører direkte til ladestanderen, må kun anvendes til ladeprocessen (jf. pkt. 1) og kun i varigheden af den tilladte ladetid (jf. pkt. 5). For at give andre kunder mulighed for at oplade elbiler, skal parkeringspladsen forlades straks (dvs. uden ugrundet ophold) efter udløbet af den tilladte ladetid. Det er ikke tilladt at bruge denne parkeringsplads til andre formål og/eller uden for den tilladte ladetid.

(2) I tilfælde af overtrædelse af pkt. 5, stk. 1, er vi berettiget til at få bugseret dit elektriske køretøj for din regning. De omkostninger, du skal afholde, er begrænset til størrelsen af de omkostninger der påløber ved bugsering fra private ejendomme. Vi forbeholder os også retten til at gøre yderligere erstatningskrav gældende.

(3) I tilfælde af en overtrædelse af pkt. 5, stk. 2, vil vilkårene og betingelserne for den eksterne parkeringsoperatør og de kontraktlige sanktioner indeholdt deri finde anvendelse.


7. Hvilke regler skal du følge ved indkørsel på parkeringspladsen/parkeringsarealerne?

Færdselsloven gælder for hele parkeringspladsen, herunder parkeringsarealerne.


8. Hvad er priserne/taksterne? Hvilke betalingsmuligheder har du?

(1) Priserne for opladningsprocessen i henhold til denne opladnings- og brugskontrakt er baseret på en eller flere forskellige takster, som tydeligt vises for dig i Lidl Plus-appen og vælges af dig inden start af opladningsprocessen. Vi opkræver for opladningen inden for rammerne af den respektive takst efter kilowatttimer (kWh), herunder lovpligtig merværdiafgift og alle specifikke forbrugsafgifter og i givet fald afgifter, og alle andre omkostningskomponenter. Alle priser inkluderer den gældende lovpligtige merværdiafgift.

(2) Taksterne er ikke faste priser og kan derfor variere fra opkrævning til opkrævning. Du har intet juridisk krav på en anden takst end den/de, der blev vist på tidspunktet for kontraktindgåelsen.

(3) Betaling sker kontantfrit via Lidl Pay. For yderligere detaljer henvises til Lidl Plus-appen.


9. Hvilke skader er vi ansvarlige for?

(1) Vi er ikke ansvarlige for skader, som du måtte pådrage dig på grund af mulige spændingsudsving, spændingstab, spændingssvigt samt netværksflaskehalse i netoperatørens netværk og dermed på grund af hændelser inden for netoperatørens ansvarsområde, som vi ikke er ansvarlig for. Desuden er vi ikke ansvarlige for skader forårsaget af forkert brug af ladestanderen eller på grund af en defekt i elbilen, som vi ikke er ansvarlige for. Vores ansvar er udelukket for sådanne skader.

(2) I alle andre henseender hæfter vi - uanset lovgrundlaget - i tilfælde af forsætlig og grov uagtsomhed.

(3) I tilfælde af simpel uagtsomhed er vi kun ansvarlige:

• for skader som følge af skader på liv, krop eller helbred, samt

• for skader, der opstår som følge af misligholdelse af en væsentlig kontraktlig forpligtelse (dvs. en forpligtelse, hvis opfyldelse muliggør en korrekt udførelse af kontrakten i første omgang, og på opfyldelse du regelmæssigt kan stole på); i dette tilfælde er vores ansvar begrænset til erstatning for den forudsigelige, typisk opståede skade.

(4) Ovennævnte ansvarsbegrænsning efter pkt. 9, stk. 3, gælder også for pligtforsømmelse af eller til fordel for personer, for hvis skyld vi er ansvarlige i henhold til lovens bestemmelser.

(5) Den nævnte ansvarsbegrænsning efter pkt. 9, stk. 3, gælder dog ikke, såfremt vi eller de personer, for hvis skyld vi er ansvarlige efter lovbestemmelser, svigagtigt har fortiet en mangel eller påtaget sig en garanti.

(6) De nævnte ansvarsbegrænsninger efter pkt. 9, stk. 3 og 4, gælder ikke for krav efter produktansvarsloven.

(7) Ethvert yderligere ansvar end ovenstående fra vores side eller fra personer, for hvis skyld vi er ansvarlige i henhold til lovbestemmelser, er udelukket.


10. Klagekontaktoplysninger

For spørgsmål eller klager kan du kontakte vores kunde hotline på telefon: 80 25 45 81

(mandag til søndag: tilgængelige 24 timer)

E-mail: kundeservice@lidl.dk


11. Hvilke andre bestemmelser gælder, og hvilke muligheder har du i tilfælde af en tvist?

(1) Aftalesproget er dansk.

(2) Hele det juridiske forhold mellem brugeren og os er underlagt lovene i Danmark, med undtagelse af FN-konventionen om kontrakter om internationale køb af varer, forudsat at brugeren har sit sædvanlige opholdssted i Danmark eller hans sædvanlige opholdssted er i en stat, der ikke er medlem af Den Europæiske Union. Hvis brugeren har sit sædvanlige opholdssted i et andet EU-medlemsland, forbliver yderligere ufravigelige bestemmelser i det medlemsland, hvor medlemmet har sit sædvanlige opholdssted, upåvirket.

(3) I tilfælde af at individuelle bestemmelser i disse generelle vilkår og betingelser er ugyldige, forbliver gyldigheden af de resterende bestemmelser upåvirket.

(4) Europa-Kommissionen tilbyder en online platform ved opståede tvister, som kunden kan få adgang til via http://www.ec.europa.eu/consumers/odr. Vi er dog ikke forpligtede eller villige til at deltage i et forbrugervoldgiftsnævn.

...

Databeskyttelsespolitik Ladestandere

Tak fordi du bruger vores ladestandere, og tak for din interesse for vores databeskyttelsespolitik.

Følgende databeskyttelsespolitik informerer dig om typen og omfanget af behandlingen af dine personoplysninger af Lidl Danmark K/S, Carl Blochs Gade 89, 8000 Aarhus C. (også omtalt som "Lidl", "vi" eller "os" i forbindelse med disse databeskyttelsesbestemmelser). Personoplysninger er oplysninger, der direkte eller indirekte kan henføres til dig eller kan henføres til dig. Retsgrundlaget for databeskyttelse er især den generelle databeskyttelsesforordning (GDPR).


1. Ladestander lokation

Formål med databehandling/retsgrundlag:

Ved hjælp af "ladestander lokations "-funktionen i Lidl Plus-appen kan du få vist vores ladestandere på et kort via de forskellige korttjenester (Google Maps, Apple Maps og Huawei Map) og få beregnet ruter til udvalgte ladestandere. For mere information, se venligst Lidl Plus databeskyttelsespolitik (Lidl Plus: Databeskyttelse)


2. Behandlingsordre

Formål med databehandling/retsgrundlag:

For at behandle din debiteringstransaktion i overensstemmelse hermed modtager vi fra Lidl Stiftung & Co. KG følgende kunde stamdata:

•Fornavn,

•efternavn,

•e-mailadresse

•adresse (gade, nummer, postnummer, by)

•Land

•behandling af Lidl Pay-transaktionen

Retsgrundlaget for behandlingen af ovennævnte data er art. 6 stk. 1 b) GDPR, dvs. vi behandler dataene baseret på kontraktforholdet mellem dig og os.

Modtagere / kategorier af modtagere:

Til håndtering af dine kundestamdata behandles disse også på vores vegne, af samarbejdspartnere fra områderne hosting, informationsstyring og e-mobilitet. Disse er hver især nøje udvalgt, revideret af os og er også kontraktligt forpligtet i overensstemmelse med artikel 28 GDPR.

Opbevaringsperiode/ kriterier for fastlæggelse af opbevaringsperiode:

Vi opbevarer de data, der indsamles til behandlingen af kontrakten, indtil udløbet af den lovpligtige eller mulige kontraktlige garanti og garantirettigheder. Efter udløbet af denne periode beholder vi oplysningerne om det kontraktforhold, der kræves af handels- og skattelovgivningen i de perioder, der er fastsat ved lov. I denne periode (som udgangspunkt fem år fra kontraktens indgåelse) behandles dataene igen alene i tilfælde af revision fra skattemyndighederne og i tilfælde af kundehenvendelser.

I tilfælde af, at kontrakten ikke indgås, sletter vi de kundestamdata, der er sendt til os, inden for 90 dage.


3. Håndtering/fakturering og analyse af opkrævningsprocesser

Formål med databehandling/retsgrundlag:

For at starte opladningsprocessen på en af vores ladestandere skal du logge ind på den tilsvarende ladestander i Lidl Plus-appen og starte opladningsprocessen. Under opladningsprocessen behandles, udover generelle data om ladestationens status, følgende data med henvisning til dit kunde-id til interne bookingformål:

• Dato for opladningsprocessen,

• Opladningsmængde (kWh),

• Ladeeffekt (kW),

• Start af opladningsprocessen (tid),

• Slut på opladningsprocessen (tid),

• Hvilken type ladestik anvendt.

Retsgrundlaget for behandlingen af din debiteringsproces til reservationsformålet er art. 6 stk.. 1 c) GDPR, da dette er nødvendigt for at overholde vores forpligtelser under skattelovgivningen.

Hvis du ikke bruger vores ladestandere som en del af et gratis abonnement, behandler vi også dine fakturerings- og betalingsdata til faktureringsformål, ud over de data, der er nævnt i afsnit 3, som du skal oplyse, når du indgår et betalt abonnement via Lidl Pay:

• Debet- eller kreditkortoplysninger

Du kan administrere dine betalingsdata via Lidl Pay.

Retsgrundlaget herfor er art. 6 stk. 1 b) GDPR, dvs. vi behandler ovenstående data baseret på kontraktforholdet mellem dig og os.

Vi vurderer dataene fra din ladeproces med reference til dit kunde-id for at bestemme udnyttelsen af ladestandere og for at planlægge den videre udvidelse af ladestandere.

Retsgrundlaget for denne databehandling er art. 6 stk. 1 f) GDPR. Vores og din samtidige (legitime) interesse i denne databehandling er et resultat af målet om at forbedre ladestanderens infrastruktur. Til dette formål vil dine ovennævnte data blive overført til anonymiseret statistik over brugen af ladestanderne.


Modtagere / kategorier af modtagere:

Som en del af opkrævningsprocessen behandles dine data også på vores vegne af samarbejdspartnere fra e-mobilitetssektoren. Disse er nøje udvalgt i hvert enkelt tilfælde, revideres af os og er også kontraktligt forpligtet i overensstemmelse med artikel 28 GDPR.

Derudover overfører vi din debiteringsadfærd samt dine faktureringsdata til Lidl Stiftung & Co KG med det formål at vise ordrebekræftelsen og øge den informative værdi af din brugerprofil i Lidl Plus-appen, samt fakturering via Lidl Pay. For mere information, se venligst Lidl Plus databeskyttelsespolitik (Lidl Plus: Databeskyttelse).

Opbevaringsperiode/ kriterier for fastlæggelse af opbevaringsperiode:

Hvis vi bruger dine data til dataanalyser for at videreudvikle vores tilbud, sletter vi disse data eller fjerner den personlige reference, så snart det respektive formål med foranstaltningen er opnået. I det omfang vi ikke bruger dine data til disse formål, gemmer vi de indsamlede data til kontraktbehandling, indtil du afmelder dig Lidl Plus eller indtil udløbet af den lovpligtige eller mulige kontraktlige garanti- og garantirettigheder. Yderligere information kan findes i Lidl Plus databeskyttelsespolitik (Lidl Plus: Databeskyttelse).

Efter udløbet af disse perioder beholder vi oplysningerne om det kontraktforhold, der kræves af handels- og skattelovgivningen i de perioder, der er fastsat ved lov. I denne periode (regelmæssigt fem år fra kontraktens indgåelse) behandles dataene igen alene i tilfælde af en gennemgang fra skattemyndighederne og i tilfælde af kundehenvendelser.


4. Kundeservice

Formål med databehandling/retsgrundlag:

Personoplysninger, som du giver os ved udfyldelse af kontaktformularer, telefonisk, via e-mail eller via sociale medier, fx ved henvendelse til vores kundeservice, behandles naturligvis fortroligt. Vi bruger dine data til at behandle din henvendelse. Retsgrundlaget for databehandling er art. 6 stk. 1 f) eller art. 6 stk. 1 b) GDPR. Vores og din samtidige (legitime) interesse i denne databehandling er et resultat af målet om at besvare dine henvendelser, løse eventuelle problemer, der måtte eksistere, og dermed fastholde og fremme din tilfredshed som bruger af vores service.

Modtagere / kategorier af modtagere:

Når vi besvarer dine henvendelser, behandles dine data også på vores vegne af behandlere fra områderne kundeservice, hosting og e-mobilitet. Disse er hver især nøje udvalgt, revideret af os og er også kontraktligt forpligtet i overensstemmelse med artikel 28 GDPR.

Opbevaringsperiode/ kriterier for fastlæggelse af opbevaringsperiode:

Alle personlige oplysninger, som du giver os som svar på henvendelser (forslag, ros eller kritik) via denne hjemmeside eller via e-mail, vil blive slettet eller anonymiseret af os senest 90 dage efter det endelige svar er givet. Erfaring har vist, at der som udgangspunkt ikke er flere forespørgsler om vores svar efter 90 dage. Hvis du hævder dine rettigheder som registreret (se nedenfor), vil dine personoplysninger blive opbevaret i 3 år efter det endelige svar for at bevise, at vi har givet dig omfattende oplysninger, og at de lovmæssige krav er opfyldt.




5. Dine registrerede rettigheder


5.1 Retten til indsigt i henhold til artikel 15 GDPR

I overensstemmelse med art. 15 stk. 1) GDPR, har du ret til gratis at anmode om oplysninger om de persondata, vi har gemt om dig. Dette omfatter især:

• de formål, som personoplysningerne behandles til;

• kategorierne af personoplysninger, der behandles;

• de modtagere eller kategorier af modtagere, som de personlige data vedrørende dig er blevet eller vil blive videregivet til;

• den planlagte varighed af opbevaringen af de personlige data vedrørende dig eller, hvis specifikke oplysninger herom ikke er mulige, kriterier for fastlæggelse af opbevaringsperioden;

• eksistensen af en ret til at få berigtigelse eller sletning af personoplysninger om dig, en ret til at få den dataansvarliges begrænsning af behandlingen eller en ret til at gøre indsigelse mod en sådan behandling;

• eksistensen af en ret til at klage til en tilsynsmyndighed;

• enhver tilgængelig information om oplysningernes oprindelse, hvis personoplysningerne ikke er indsamlet fra den registrerede;

• eksistensen af automatiseret beslutningstagning, herunder profilering, i henhold til art. 22 stk. 1) og 4) GDPR og, i det mindste i disse tilfælde, meningsfuld information om den involverede logik og omfanget og de tilsigtede virkninger af en sådan behandling for den registrerede.

Hvis personoplysninger overføres til et tredjeland eller til en international organisation, har du ret til at blive informeret om passende sikkerhedsforanstaltninger i henhold til artikel 46 GDPR i forbindelse med overførslen.


5.2 Ret til berigtigelse i henhold til artikel 16 GDPR

Du har ret til at anmode om, at vi retter eventuelle unøjagtige personoplysninger om dig uden unødig forsinkelse. Under hensyntagen til formålene med behandlingen har du ret til at anmode om udfyldelse af ufuldstændige personoplysninger, herunder ved hjælp af en supplerende erklæring.


5.3 Ret til sletning i henhold til artikel 17 GDPR

Du har ret til at anmode om, at vi sletter personoplysninger om dig uden forsinkelse, forudsat at en af følgende grunde er gældende:

• personoplysningerne er ikke længere nødvendige til de formål, hvortil de blev indsamlet eller på anden måde behandlet;

• du trækker dit samtykke, som behandlingen var baseret på i henhold til art. 6 stk. 1 a) eller art. 9 stk. 2 a) GDPR, og der er intet andet juridisk grundlag for behandlingen;

• du gør indsigelse mod behandlingen i henhold til art. 21 stk. 1) eller (2) GDPR, og der er ingen tvingende legitime grunde til behandlingen i tilfælde af art. 21 stk. 1) GDPR;

• personoplysningerne er blevet behandlet ulovligt;

• sletning af personoplysningerne er nødvendig for at overholde en juridisk forpligtelse;

• personoplysningerne er indsamlet i forbindelse med informationssamfundstjenester, der tilbydes i henhold til art. 8 stk. 1) GDPR.

Hvor vi har offentliggjort personoplysningerne og er forpligtet til at slette dem, tager vi rimelige skridt, under hensyntagen til den tilgængelige teknologi og omkostningerne ved implementering, for at informere tredjeparter, der behandler dine data, om, at du også kræver, at de sletter alle links til, eller kopier eller replikationer af disse personlige data.


5.4 Ret til begrænsning af behandling i henhold til artikel 18 GDPR

Du har ret til at kræve, at vi begrænser behandlingen, hvis en af følgende betingelser er opfyldt:

• Der sættes spørgsmålstegn ved nøjagtigheden af de personlige data;

• behandlingen er ulovlig, og du anmoder om begrænsning af brugen af personoplysningerne i stedet for sletning;

• den dataansvarlige har ikke længere brug for personoplysningerne til behandlingsformål, men den registrerede har brug for dem til etablering, udøvelse eller forsvar af retskrav; eller

• du har gjort indsigelse mod behandlingen i henhold til art. 21 stk. 1) GDPR, så længe det endnu ikke er fastlagt, om den dataansvarliges legitime grunde tilsidesætter den registreredes.


5.5 Ret til dataportabilitet Artikel 20 GDPR

Du har ret til at modtage de personoplysninger om dig, som du har givet os i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæsbart format, og du har ret til at overføre disse data til en anden dataansvarlig uden hindring fra os, forudsat at

• behandlingen er baseret på samtykke i henhold til art. 6 stk. 1 a) eller art. 9 stk. 2 a) eller på en kontrakt efter art. 6 stk. 1 b) GDPR og

• behandlingen udføres ved hjælp af automatiserede procedurer.

Når du udøver din ret til dataportabilitet, har du ret til at få personoplysningerne overført direkte fra os til en anden dataansvarlig, hvor det er teknisk muligt.


5.6 Ret til at gøre indsigelse i henhold til artikel 21 GDPR

Under betingelserne i art. 21 stk. 1) og (2) GDPR, kan du gøre indsigelse mod behandlingen af data for at varetage legitime interesser.

Vi stopper behandlingen af dine personoplysninger i dette tilfælde. Vi er ikke forpligtet til at gøre det, forudsat at vi påviser tvingende legitime grunde for behandlingen, som tilsidesætter dine interesser, rettigheder og friheder, eller hvis behandlingen tjener til at hævde, udøve eller forsvare retskrav.


5.7 Ret til at indgive en klage til en tilsynsmyndighed i henhold til artikel 77 GDPR

Du har også ret til at indgive en klage til den kompetente databeskyttelsestilsynsmyndighed til enhver tid. Til dette formål kan du kontakte datatilsynet i Danmark, Datatilsynet på dt@datatilsynet.dk.


6. Navn og kontaktoplysninger på den dataansvarlige og kontaktoplysninger på virksomhedens databeskyttelsesansvarlige

Denne databeskyttelsespolitik gælder for databehandling ved Lidl Danmark K/S, Carl Blochs Gade 89, 8000 Aarhus C. ("dataansvarlig"). Virksomhedens databeskyttelsesansvarlige i Lidl Danmark kan kontaktes på ovenstående adresse eller på databeskyttelse@lidl.dk.