Se hvilke priser vi har vundet

 

Vi er af og til med i forskellige tests foretaget af eksterne organisationer, virksomheder, medier og andre, der fx tester kvaliteten af og priserne på vores produkter. Vi er glade for, at mange af vores produkter er kåret som testvindere - du finder vores testvindende produkter her. Udover de mange testvindere er vi også glade for de priser, som vi bliver tildelt. Læs mere om nogle af dem herunder eller tilmeld dig vores nyhedsmail og bliv den første til at høre, om flere gode tilbud eller priser, vi vinder.

ROTY 2021-2022

Lidl er igen Danmarks bedste dagligvarebutik

Dagligvarekæden Lidl løber med titlen som Danmarks bedste dagligvarebutik ved årets Retailer of the Year-uddeling.  

For andet år i træk vinder Lidl titlen som Danmarks bedste dagligvarebutik ved uddelingen af årets Retailer of the Year, hvor de danske forbrugere afgør, hvem der er landets bedste retailere inden for en række kategorier.

Her vandt Lidl foran REMA 1000, der var nomineret til samme pris.

”Vi ønsker at tilbyde en enkelt indkøbsoplevelse til en superpris. Derfor bruger vi også rigtig mange ressourcer på løbende at udvikle Lidl i en mere bæredygtig og innovativ retning, som gør en positiv forskel for vores kunder, medarbejdere og samfundet. At danskerne kårer os som Danmarks bedste dagligvarebutik, er et stort og flot skulderklap, og jeg er stolt over vores dygtige og engagerede medarbejdere, som denne flotte priser uden tvivl kan tilskrives. Tusind tak til alle kunder og samarbejdspartnere, der har stemt på os,” siger Jens Stratmann, adm. direktør for Lidl Danmark.

Det er anden gang, Retailer of the Year-valget bliver afholdt i Danmark. Retailer of the Year er Europas største forbrugervalg, hvor forbrugere på baggrund af 10 forskellige aspekter afgør, hvem der er landets bedste retailer.

Læs mere på www.retaileroftheyear.dk

 

ROTY 2021-2022

Lidl vinder BT kundeundersøgelse: Danmarks bedste bagerafdeling

B.T. har taget temperaturen på kundernes tilfredshed med de forskellige supermarkedskæders bagerafdelinger.

Med YouGovs hjælp har de bedt de kunder, der har handlet bagervarer i de forskellige supermarkeder inden for de to seneste måneder, vurdere kædernes afdelinger på tre parametre:

Kvalitet, udvalg og kundernes generelle indtryk af bagerafdelingen. Og i toppen ender altså Lidl med den bedste samlede score. ”Det opnår den tyske gigant via en andenplads i ’generelt indtryk’, en andenplads i ’udvalg’ og en klar førsteplads i ’kvalitet’”.

”At Lidl er i top, overrasker mig ikke,” siger Bruno Christensen, ekspert i detailhandel: ”Bagerafdelingen har været en klar satsning fra Lidl i en længere periode, og de er førende på flere områder omkring friske fødevarer i hele Europa. Selvom det er en kæde i den billigere ende, er jeg ikke overrasket.”

  *Kilde:  B.T. Kundeundersøgelse, 18. juni 2021: ”Her er Danmarks bedste supermarkeds-bagere: Billig kæde slår dyre konkurrenter

 

BrancheIndex 2020: Lidls produktkvalitet tager førstepladsen blandt 11 af landets dagligvarebutikker

Loyalty Groups årlige brancheundersøgelse for dagligvarebutikker, BrancheIndex, slår igen i år fast, at kunderne vurderer Lidl bedst indenfor områderne ”Produktkvalitet”, ”Værdi for pengene” og ”Tillid”. Samtidig fastholder Lidl andenpladsen, når det gælder kundeloyalitet blandt 11 af landets dagligvarebutikker.

En anerkendelse, som i høj grad kan tilskrives dagligvarekædens medarbejdere, fortæller adm. direktør for Lidl, Dirk Fust:

”Det gør mig utrolig glad og stolt, at vi igen i år markerer os blandt de allerbedste dagligvarebutikker. Vi har arbejdet benhårdt på at opretholde og forbedre vores standarder på både kvaliteten og udvalget af produkter, uden at gå på kompromis med vores priser. Æren skal helt og andeles tilskrives vores dygtige medarbejdere.”

Gennem det seneste år har Lidl blandt andet udvidet sit faste produktsortiment, som nu tæller over 2.600 produkter i fast sortiment. Foruden produktkvalitet vinder Lidl også kategorierne ”Værdi for pengene” og ”Tillid”. To områder, som Dirk Fust også vægter særligt højt:

”Når vores kunder oplever, at kvaliteten på vores varer stemmer overens med deres forventninger, og vi samtidig scorer højest på produktkvalitet, så skyldes det et samlet fokus på at skabe synergi lige fra indkøb og kvalitetstjek til håndtering og salg af produkterne. Vi arbejder løbende på at få flere danske, økologiske og bæredygtige varer på hylderne. Det har bl.a. betydet, at vi gennem det sidste år har øget antallet af certificerede produkter fra 25 % til 30 %”.

Læs mere om BrancheIndex her