Betingelser for tilmelding til Lidl Plus
Status: Oktober 2024
Version: 2.0
1. Anvendelsesområde og afgrænsning i forhold til andre regler
2. Forudsætninger for tilmelding
3. Registrering, konto og indgåelse af kontrakt
4. Formålet med tjenesten, når du bruger Lidl Plus
4.1 Skræddersyet information
4.2 Indsamling og opbevaring af oplysninger
4.2.1 Registrering på Lidl Plus
4.2.2 Data fra Lidl Plus
4.2.3 Besøg i butikker
4.2.4 Kundeservice
4.2.5 Sporing af data fra onlinetjenester
4.2.6 Bestilling af produkter
4.2.7 Partnertilbud
4.2.8 E-mobilitet
4.2.9 Mobil betaling
4.2.10 Lidl-points
4.2.11 Onlinebutik/andre digitale tilbud
4.2.12 My Deposits
4.3 Dataanalyse
5. Generelle krav til brug af tjenesten
6. Bestillingsfunktion
7. Dine pligter
8. Tilbagekaldelse
9. Ansvar
10. Annullering, sletning
11. Afsluttende bestemmelser
1. Anvendelsesområde og afgrænsning i forhold til andre regler
Disse betingelser for tilmelding til Lidl Plus-("tilmeldingsbetingelser") regulerer deltagelse i Lidl Plus-loyalitetsprogrammet ("tjeneste" i det følgende). Tjenesten drives af Lidl Stiftung & Co. KG ("Lidl Stiftung" eller "vi" i det følgende). Lidl Stiftung har dog tilladelse til at bruge underleverandører og/eller andre af Lidl-koncernens virksomheder (sammen med Lidl Stiftung benævnt "Lidl-virksomheder" eller "Lidl" i det følgende) til levering af tjenester. Tjenesten er rettet mod forbrugere ("bruger" eller"dig" i det følgende), der for eksempel ønsker at bestille produkter eller bruge andre Lidl Plus-funktioner og/eller modtage persontilpasset information fra Lidl via Lidl Plus om Lidls tilbud og kampagner og udvalgte samarbejdspartnere, der matcher dine interesser så godt som muligt. Brugen af Lidl Plus har derfor til formål at sikre, at du modtager mere relevant indhold, og navnlig at Lidl ikke sender dig information, der ikke er af interesse for dig. Grundlaget for at be-stemme det relevante indhold er navnlig købs- og brugsadfærden med hensyn til Lidl-virksomhedernes produkter og tjenester, som beskrevet nedenfor.
Den adgangskodebeskyttede Lidl Plus-konto giver dig mulighed for at se, få adgang til, ad-ministrere og redigere dine oplysninger fra forskellige tjenester i virksomhedskoncernen som Lidl-onlinebutikken, Lidl-appen osv. ("onlinetjenester") på et centralt lagringssted (i det følgende benævnt "konto" eller "Lidl Plus-konto"). Når du har registreret dig én gang hos en onlinetjeneste, kan du bruge din konto med samme brugernavn og adgangskode til alle onlinetjenester, hvor kontoen er integreret.
Tjenesten leveres på grundlag af følgende betingelser for tilmelding. Du kan til enhver tid se de gældende betingelser for tilmelding (se PDF nedenfor) og gemme eller udskrive dem. Vi gemmer ikke kontraktens tekst efter dens indgåelse.
2. Forudsætninger for tilmelding
Du skal være fyldt 18 år og være forbruger i henhold til Bekendtgørelse af lov om mar-kedsføring, § 2, stk. 1, for at kunne tilmelde dig vores tjeneste. Tilmelding er kun for pri-vate forbrugere. Tilmelding i henhold til Bekendtgørelse af lov om markedsføring, § 2, stk. 2, er ikke mulig.
3. Registrering, konto og indgåelse af kontrakt
Du skal oprette en konto for at kunne bruge vores tjeneste.
Ved at klikke på knappen "Fortsæt" i Lidl-appen og udfylde alle de påkrævede oplysninger, herunder indtastning af dit brugernavn og din adgangskode ("Loginoplysninger"), og til sidst klikke på knappen ”Registrer nu” afgiver du et bindende tilbud om at tilmelde dig og bruge tjenesten. Dette tilbud medfører ingen omkostninger for dig. Indtil du klikker på knappen "Fortsæt", kan du til enhver tid annullere tilmeldingen eller ændre de oplysnin-ger, du har indtastet og slette, tilføje eller korrigere eller tilføje oplysninger i de forskelli-ge felter, eller du kan lukke Lidl-appen. Dit mobiltelefonnummer skal bekræftes under tilmeldingsprocessen. Vi sender dig en sms med en bekræftelseskode. Tilmeldingsproces-sen kan ikke fortsættes, før du har bekræftet dit mobiltelefonnummer.
Efter du har gennemført tilmeldingsprocessen, kan du til enhver tid ændre de oplysnin-ger, du har indtastet på din personlige konto.
Når vi har modtaget dit tilbud om at indgå kontrakten, sender vi en bekræftelse på mod-tagelsen af tilbuddet ("ordrebekræftelse") til den e-mailadresse, du har oplyst under til-meldingen. Denne ordrebekræftelse repræsenterer også vores accept af tilbuddet ("kon-traktindgåelse") og indeholder et bekræftelseslink. Du kan bruge tjenesten, så snart du har modtaget ordrebekræftelsen. Når du har gennemført registreringsprocessen, får du auto-matisk tildelt et kundenummer.
Da vi leverer tjenesten frivilligt og gratis, har vi i individuelle tilfælde ret til at afvise at oprette en konto uden at angive en grund.
Den e-mailadresse og det mobiltelefonnummer, du oplyser, må ikke være tilknyttet no-gen anden konto. Desuden er det ikke tilladt angive en e-mailadresse, et mobiltelefon-nummer eller andre kontaktoplysninger, der ikke tilhører dig, navnlig såkaldte "engangs-e-mailadresser". Du skal opbevare dine adgangsoplysninger sikkert. Det er ikke tilladt at give andre personer adgang til din konto.
Enhver interaktion med Lidl, der finder sted via din konto, vil blive tilskrevet dig. Dette gælder også, hvis tredjeparter har handlet via din konto, såfremt du selv var skyld i, at disse tredjeparter kunne opnå adgang til din konto. Du er forpligtet til straks at meddele os om enhver uautoriseret brug af din konto og til at ændre dine adgangsoplysninger, hvis du har grund til at tro, at din konto bruges af tredjeparter.
Du kan tilmelde dig Lidl Plus på følgende måder:
• via vores Lidl-app
Kontoen kan kun bruges på enheder med et Android-operativsystem, hvis enheden bruger Google Chrome-browseren.
4. Formålet med tjenesten, når du bruger Lidl Plus
Dette pkt. 4 finder udelukkende anvendelse for brugen af Lidl Plus-tjenesten. "Brug af Lidl Plus-tjenesten" betyder i henhold til disse tilmeldingsbetingelser brug af Lidl Plus fra det første login med din Lidl Plus-konto, som kan finde sted automatisk efter en vellykket til-melding. For brug af bestillingsfunktionen gælder pkt. 6.
4.1 Skræddersyet information
Formålet med tjenesten er navnlig at sende dig information, der er så relevant som mu-ligt, eller at vise den i de online-tjenester, der er relevante for dig, og – så vidt muligt – tilpasse Lidls tilbud og tjenester til dig.
Det er gratis at være tilmeldt Lidl Plus.
Med Lidl Plus kan du nyde godt af en lang række skræddersyede tjenester. Det kan være tilbud, der er skræddersyet til dine behov og ønsker, deltagelse i konkurrencer og rabat- og specialkampagner. Til dette formål vil vi bestræbe os på at bestemme dine interesser og præferencer i forhold til de produkter og tjenester, Lidl tilbyder.
4.2 Indsamling og opbevaring af oplysninger
De oplysninger, der er anført i dette punkt, udgør vores grundlag for at bestemme pas-sende tilbud til dig.
4.2.1 Registrering på Lidl Plus
Som en del af registreringsprocessen anmoder vi om følgende kundeoplysninger: Fornavn, fødselsdato, e-mailadresse, mobiltelefonnummer og en adgangskode. Du kan eventuelt angive dit køn, og hvordan du vil tiltales. Du har også mulighed for at markere funktionen "Forbliv logget ind" for at gøre det nemmere at logge ind. Når du har markeret funktio-nen, installeres en permanent cookie (12 måneder) i din enheds browser. Denne cookie sikrer, at kontoen genkender dig, næste gang du går ind på den. Denne cookie kan når som helst slettes via browserindstillingerne.
Hvis du tilmelder dig med en tilsluttet onlinetjeneste uden tidligere at have tilmeldt dig med en anden onlinetjeneste, opretter du automatisk Lidl Plus-kontoen. Hvis du allerede har tilmeldt dig en anden onlinetjeneste, der er integreret med din Lidl Plus-konto, kan du blot logge ind på en anden onlinetjeneste, der interagerer med Lidl Plus, ved at bruge dine eksisterende loginoplysninger. Hvis Lidl-selskaberne i fremtiden tilbyder nye online-tjenester, vil du muligvis også bruge dem via din Lidl Plus-konto. Der kan gælde supple-rende vilkår og betingelser for de enkelte onlinetjenester. Funktionen med enkeltlogin i Lidl Plus sikrer dig en identitet på tværs af portalerne. Denne identitet genkendes og veri-ficeres af de tilsluttede onlinetjenester, som du kan administrere via din Lidl Plus-konto. Lidl Plus-kontoen giver dig mulighed for at se, opnå adgang til, administrere og korrigere dine oplysninger fra forskellige onlinetjenester på ét centralt sted. Lidl Plus-kontoen gemmer dine kunde- og personoplysninger og de kunde- og personoplysninger, som du har angivet ved brug af andre onlinetjenester. På denne måde kan alle dine kundeoplys-ninger, loginoplysninger, frivilligt afgivne oplysninger om baggrund og interesser fra sekti-onen "Om mig" og oplysningerne om de fordele, der gives som en del af "Family Club"-programmet, og oplysninger om gemte betalingsmetoder og købs- og ordrehistorik ses på et centralt sted i din konto. Hvis det er nødvendigt, overføres dine data til den respektive onlinetjeneste, når du benytter dig af specifikke tilbud. Dette sker for at muliggøre den enklest mulige brug af den respektive onlinetjeneste og, hvis det er nødvendigt, udførelse den respektive transaktion.
Når du benytter Lidl Pay via Lidl Plus, kan du aktivere såkaldt "tofaktorgodkendelse" på alle dine onlinetjenester. Når du har aktiveret tofaktorgodkendelse, vil du blive bedt om at indtaste en bekræftelseskode, hver gang du logger ind på din konto. Denne bekræftel-seskode vil blive sendt til dit mobiltelefonnummer eller din e-mailadresse, der er regi-streret hos os.
Hvis du ikke længere ønsker at bruge tofaktorgodkendelse, kan du til enhver tid deaktive-re den i Lidl Plus eller markere en enhed som troværdig. I dette tilfælde vil du dog ikke længere kunne bruge mobilbetalingstjenesten Lidl Pay.
4.2.2 Data fra Lidl Plus
Hvis du frivilligt har afgivet visse oplysninger om din baggrund og interesser på din Lidl Plus-konto, kan Lidl-virksomhederne også bruge disse oplysninger i andre onlinetjenester (navnlig til at vise dig persontilpassede tilbud).
4.2.3 Besøg i butikker
Når du besøger en butik og identificerer dig ved kassen, registrerer vi hvilken butik, du har besøgt, de produkter, du har købt eller returneret, efter type, mængde og pris, de kuponer og værdikuponer, du har indløst, det samlede antal kvitteringer, det gennemsnit-lige beløb på dine kvitteringer i en given periode, hyppigheden af dine køb, betalingstids-punktet og den anvendte betalingsmetode.
Du kan identificere dig ved kassen enten ved hjælp af det digitale kundekort eller ved at oplyse det mobiltelefonnummer, du angav ved tilmeldingen. Kuponer i Lidl Plus tages kun i betragtning under betalingsprocessen ved kassen, hvis du forinden har aktiveret dem i appen under "Kuponer".
4.2.4 Kundeservice
Hvis du kontakter kundeservice i en Lidl-virksomhed, bruger vi de oplysninger, du afgiver til os i denne sammenhæng.
4.2.5 Sporing af data fra onlinetjenester
Hvis du har givet samtykke til behandling af sporingsdata i onlinetjenesterne til brug i Lidl Plus, vil vi også bruge disse oplysninger til at bestemme, hvilke tilbud der passer til dig.
Bemærk venligst vores Information om databeskyttelse i forbindelse med Lidl Plus.
4.2.6 Bestilling af produkter
Hvis du bestiller produkter via Lidl Plus og derefter køber dem i butikken, indsamler vi også oplysninger om din brug af vores bestillingstjeneste og de købte produkter.
4.2.7 Partnertilbud
I Lidl Plus har du fra tid til anden mulighed for at modtage rabattilbud fra samarbejdspart-nere, f.eks. som en del af rabatkampagner. Som regel indeholder disse tilbud et generisk eller individualiseret identifikationsnummer (herefter "kampagnekode"), der tildeles af den respektive samarbejdspartner. Du skal oplyse denne kampagnekode til samarbejds-partneren ved indløsning, eller det udlæses automatisk. Ved nogle af disse tilbud skal du identificere dig som Lidl Plus-kunde ved hjælp af en QR-kode eller dit digitale kundekort i stedet for at bruge kampagnekoden. Kuponerne er ikke et tilbud fra os. Modtagelse og brug af tilbuddene er derfor udelukkende underlagt betingelserne fra den respektive samarbejdspartner og deres databeskyttelsespolitik. Partnertilbud kan derfor fra tid til anden ændres og/eller fjernes af den tilbudsgivende samarbejdspartner. Partnervirksom-hederne oplyser os om indløsning af kuponer, værdikuponer, værdikoder osv. I det om-fang funktionen "partnerfordele" indeholder eksterne links (hyperlinks) til tredjeparters hjemmesider, påhviler ansvaret for disse linkede hjemmesider ene og alene den respekti-ve operatør.
Hvis der skal afgives et særtilbud inden for Lidl Plus om indgåelse af kontrakter om tjene-ster med vores samarbejdspartnere, så modtager vi dine kontaktoplysninger (e-mailadresse og mobiltelefonnummer) fra dem, så vi kan tildele det særlige tilbud korrekt til din konto.
4.2.8 E-mobilitet
Lidl Plus giver dig også mulighed for at bruge ladestationer, der drives af Lidl Dienstleistung GmbH & Co. KG ("koncessioneret virksomhed") og Lidl Danmark K/S ("driftsselskab). Indgåelse af tilsvarende aftaler med den koncessionerede virksomhed er nødvendig for køb af elektricitet. For at starte opladningen med Lidl Plus ved en af disse ladestationer skal du identificere dig ved den pågældende ladestation med Lidl Plus og starte opladningen. Du skal tilslutte din elbil til ladestationen og vælge den ønskede ladestation i Lidl Plus, før du starter opladningen.
Disse betingelser for tilmelding gælder ikke ved køb af elektricitet og brug af ladestationer. Kun de specifikke vilkår og betingelser for den respektive koncessionerede virksomhed finder anven-delse.
4.2.9 Mobil betaling
Generelt
Lidl Plus giver også adgang til en mobilbetalingstjeneste ("Lidl Pay"), hvor du kan registrere dig med dit kredit- eller betalingskort. Herefter kan du nemt betale for dine købte varer eller tjenester ved hjælp af din mobilenhed ved forskellige betalingssteder (f.eks. ved kassen). Du kan bruge Visa-, Mastercard- og Maestro-kredit- og betalingskort til denne tje-neste. Brugen af mobilbetalingsfunktionen kan være underlagt yderligere betingelser og databeskyttelsesmeddelelser fra de respektive udbydere af betalingstjenesterne. Den nødvendige registrering i Lidl Plus sker i et sikkert miljø.
Kortregistrering
Du kan gemme flere kredit- og betalingskort til brug med Lidl Pay. Før du kan registrere et kort første gang, bliver du bedt om at oprette en personlig pinkode. Du kan frit tildele denne pinkode. Den svarer ikke til pinkoden for dit kreditkort. Hvis du bruger andre god-kendelsesmetoder, kan de respektive udbyderes vilkår for brug og databeskyttelsesmed-delelser også gælde (f.eks. ved Apples TouchID- eller FaceID-funktioner). Efter den første registrering af et kort, eller når du tilføjer yderligere kort, vil du blive omdirigeret til en sikker hjemmeside hos betalingsplatformens udbyder, hvor registrering af kortet i Lidl Plus finder sted. Her skal du indtaste de nødvendige kortoplysninger (kortnummer, gyldighed og kortets kontrolcifre (CVV2)). Når du bekræfter din registrering i formularen, kontrolle-rer udbyderen af betalingstjenesten dine oplysninger og genererer et token, der gemmes i din Lidl Plus-kundeprofil. Dette token er en identifikationsfunktion, der ikke indeholder nogen kortoplysninger. Det kun bruges til at knytte dit kredit- eller debetkort, som du har registreret på siden hos udbyderen af betalingstjenesten, til kortet, som du bruger under en transaktion.
Når registreringen af kortet er afsluttet, sender udbyderen af betalingstjenesten de første 6 eller 8 (afhængigt af længden på BIN-nummeret (Bank Identification Number)) og de sidste 4 cifre i dit kortnummer samt kortets udløbsdato sammen med tokenet og knytter dem til din Lidl Plus-kundeprofil.
Betalingsproces
Når du åbner dit digitale Lidl Plus-kundekort, kan du bruge en skyder til at angive, at du ønsker at bruge mobilbetaling ved kassen. Denne indstilling bevares, indtil du igen æn-drer den. Dette gælder ikke ved betaling ved ladestationen eller ved digitale tjenester. Hvis du har valgt mobilbetaling, skal du indtaste din pinkode før hver betalingstransaktion for at generere den digitale kode. Denne kode gælder i 15 minutter. Efter udløbet af de 15 minutter skal du oprette en ny kode.
Under betalingsprocessen sendes det token, der identificerer dit kreditkort, til udbyderen af betalingstjenesten sammen med det beløb, der skal betales, og andre transaktionsspeci-fikke oplysninger. Så snart transaktionen er bekræftet, vil dit køb af varer eller tjenester blive afsluttet, og du vil modtage din regning med de tilhørende oplysninger om kort-transaktionen som ved ethvert andet køb af varer eller tjenester med kredit- eller beta-lingskort.
Af hensyn til gennemførelse af betalingstransaktionen i overensstemmelse med bestem-melserne i direktiv (EU) 2015/2366 om betalingstjenester ("PSD2"), de gældende nationa-le gennemførelseslove og forordning (EU) 2018/389 giver vi dit kreditinstitut eller den udsteder, der har udstedt dit betalingsmiddel (f.eks. dit debet- eller kreditkort) mulighed for at gennemføre kundeautentifikation og foreløbige risikoanalyser med hjælp fra vores tjenesteudbydere for at vurdere nødvendigheden af en sådan kundeautentifikation. Det sker for at sikre, at det er dig selv, der bruger betalingsmidlet, og ikke en anden person med svigagtige hensigter. Disse oplysninger vedrører navnlig dine personoplysninger, den faktiske transaktion og din tidligere betalingsadfærd.
Omhu ved opbevaring af pinkoden
Du er forpligtet til 1) ikke at videregive den pinkode, du har oprettet til mobilbetaling, til tredjeparter; 2) ikke at opbevare pinkoden sammen med din mobiltelefon; 3) ikke at gemme pinkoden i for eksempel din telefons notes funktion (specielt vigtigt).
Spærring af Lidl Pay
Vi har tilladelse til at spærre Lidl Pay-funktionen for dig, navnlig i et af følgende tilfælde:
- Hvis det er nødvendigt for at beskytte vores eller betalingstjenesteudbyderens le-gitime interesser
- Ved misbrug eller svigagtig brug af Lidl Plus eller Lidl Pay eller ved mistanke om misbrug eller svigagtig brug af Lidl Plus eller Lidl Pay
- Hvis du bruger den såkaldte "tofaktor-godkendelse" til din Lidl Plus-konto. Med to-faktor-godkendelsen bliver du bedt om at indtaste en bekræftelseskode, hver gang du logger ind på din konto. Denne bekræftelseskode vil blive sendt til dit mobilte-lefonnummer eller din e-mailadresse, der er registreret hos os.
Hvis Lidl Pay er spærret, vil du ikke længere kunne foretage betalinger via Lidl Pay. Vi meddeler dig om enhver spærring af Lidl Pay og angiver årsagen. Hvis det er muligt, gør vi dette før spærringen. Dette gælder desuden ved ophævelse af spærringen.
Sletning af Lidl Pay
Vi har tilladelse til at slette Lidl Pay-funktionen for dig, navnlig i et af følgende tilfælde:
- Hvis adgangskoden til Lidl Pay eller udløbsdatoen for kredit- eller betalingskortet er blevet indtastet forkert fem gange i træk
- Hvis du ikke bruger Lidl Pay-funktionen i mere end 24 måneder.
Sletning af Lidl Pay betyder, at du ikke længere kan foretage betalinger via Lidl Pay.
Glemt adgangskode
Hvis du ikke længere kan huske adgangskoden til din Lidl Pay, kan du ændre din adgangs-kode og definere en ny uden at miste de oplysninger, du har indtastet.
Afhængigt af de betalingsoplysninger, du har gemt i Lidl Pay, skal du udføre en enkelt eller dobbelt sikkerhedskontrol for at indtaste en ny adgangskode. Sikkerhedskontrollen kan omfatte anmodning om betalingsoplysninger, validering af mobiltelefonen eller andre oplysninger som f.eks. udløbsdatoen for det registrerede debet- eller kreditkort
4.2.10 Lidl-points
Generelt
Med loyalitetsprogrammet Lidl Plus kan du samle digitale points ("Lidl-points"), når du handler i en af de deltagende Lidl-butikker. Du kan ombytte dine points til bonuskuponer i Lidl Plus.
Optjening af points
For at samle point skal du identificere dig ved kassen under betalingsprocessen ved hjælp af dit digitale Lidl Plus-kundekort. Pointene beregnes på grundlag af din købshistorik og tildeles dit Lidl Plus-kundenummer. Du modtager 25 points for hver 1 euro, du bruger i en Lidl-butik. Det gælder for alle køb i Lidl-butikkerne (undtagen presse- og forlagsproduk-ter, tobaksvarer, cigaretter, værdikuponer, taletidskort, telefonkort og pant).
Pointene bliver krediteret 2 dage efter dit køb i en Lidl-butik ("tilgængelighed"). Du kan til enhver tid se din aktuelle pointsaldo i Lidl-appen under Vis Lidl-points.
Der kan maksimalt indsamles [•] points pr. dag.
Indløsning af points og præmier
Når du når det krævede antal points kan du ombytte dine points til præmiekuponer, som inkluderer rabatter på produktsortimentet i Lidl-butikkerne. Ved ombytning af points kan der gælde yderligere betingelser (herunder regler for gyldighedsperioden), som du kan se på side med oplysninger om den respektive kupon (før du indløser pointene). De gyldig-hedsperioder, der er angivet i de supplerende betingelser for ombytning, afhænger af tilgængeligheden og lagerbeholdningen af produkterne i den butik, du har valgt. Før du kan indløse kuponerne i en Lidl-butik, skal du aktivere dem i Lidl Plus under menupunktet "Kuponer" og derefter identificere dig med dit digitale Lidl Plus-kundekort, når du hand-ler.
Hvis en kupon, som du har optjent med Lidl-point, udløber, kan du kontakte vores kunde-service, for eksempel via vores kontaktformular i appen eller via telefon. Vores kundeser-vice vil forlænge kuponen eller, hvis en forlængelse af kuponen ikke er mulig på grund af udsolgt lager, kreditere de indløste Lidl-point til din pointsaldo.
De indsamlede point kan ikke udbetales kontant eller fratrækkes som en del af købsprisen i almindelighed.
Du kan til enhver tid indløse dine point i deltagende Lidl-butikker. Du kan bruge søge-funktionen i Lidl Plus til at finde ud af, om den Lidl-butik, du har valgt, allerede deltager i Lidl-points. Præmien kan indløses ved kassen i alle butikker landet over.
Udløb af points
Ubrugte points udløber 24 måneder efter, de bliver tilgængelige.
Hvis du returnerer et køb, fratrækkes de points, du har optjent ved købet, igen fra point-saldoen. Vi refunderer ikke points for returnerede varer, der er købt med brug af optjente kuponer. Det kan resultere i en negativ pointsaldo, som du kan fylde op med points.
Hvis du afslutter din deltagelse i henhold til pkt. 10, udløber dine points helt. I dette til-fælde er der ingen betalingsforpligtelse fra din side til at udligne en negativ pointsaldo.
4.2.11 Onlinebutik/andre digitale tilbud
Vi modtager oplysninger om din brug af onlinetjenesterne eller andre apps, hjemmesider eller andre digitale tjenester fra en virksomhed i Lidl-koncernen som Click and Collect-tjenesten, blomstertilbud, rejsetilbud, onlineopskrifter, fototilbud, Monsieur Cuisine-appen, Lidl Home-appen, Family Club osv. (navnlig valgte og købte produkter, betalingsop-lysninger og oplysninger om leveringsmetoden, dine svar på undersøgelser, din deltagelse i konkurrencer, produkter, der er gemt i indkøbskurven, hyppigheden af dine køb, dine sporingsdata osv.) og knytter disse til din person, din e-mailadresse eller dit kundenum-mer, hvor det er muligt. Vi kombinerer også de indsamlede data med oplysninger om de produkter, du har købt i butikken, for eksempel for at kunne give dig tilbud, der er skræddersyet til dine præferencer og interesser og deltagelse i kampagner, for at tilbyde dig deltagelse i særlige kampagner og levere dig en bedre interessebaseret annoncering.
4.2.12 My Deposits
Lidl Plus tilbyder dig et digitalt pantkvitteringssystem, "My Deposits", ved returnering af emballage. Du skal først scanne QR-koden ved automaten med din Lidl-app på din mobile enhed. Læg plast- og/eller glasflasker, dåser eller andre materialer, som automaten accep-terer, ind i automaten. Til sidst modtager du en digital pantkupon i Lidl Plus. I Lidl Plus kan du se status på dine udestående og allerede indløste kuponer og administrere dem. Du vælger automatisk at indløse alle tilgængelige kuponer til enhver tid eller vælge de kuponer manuelt, som du ønsker at indløse næste gang.
Du kan indløse dit tilgodehavende ved blot scanne dit Lidl Plus-kundekort ved kassen. Hvis indløsningen undtagelsesvis ikke virker, kan du altid søge efter en backup-QR-kode i Lidl Plus og scanne den. Hver QR-kode til manuel indløsning kan indeholde op til 10 forskellige pantkuponer. Hvis du ønsker at indløse mere end 10 pantkuponer på én gang, modtager du flere QR-koder, som du skal scanne ved kassen. Køb er ikke obligatorisk for at indløse pantkuponer.
Hvis du vælger en digital kupon, kan du ikke længere modtage den fysiske kupon.
Pantkuponerne er gyldige i 3 hele år startende fra 1. januar det følgende år. Hvis du slet-ter din Lidl Plus-konto, slettes alle dine oplysninger, herunder dine pantkuponer. Det vil derfor være umuligt at gendanne dem.
4.2.13 Kupon Plus/rabatakkumulering
Opnåelsen af bestemte købsmål i løbet af en måned belønnes med en kupon. Vi forbehol-der os retten til fra tid til anden at ændre dine individuelle købsgrænser og værdien eller typen af de tilsvarende kuponer i begyndelsen af hver måned.
4.3 Dataanalyse
De data, der er anført i pkt. 0 ovenfor, samles i vores database. Vi analyserer dataene med det formål at identificere oplysninger, som kan være af interesseret for dig, først og fremmest så vi kan sende eller vise dig sådanne oplysninger. Vi bruger også matematisk-statistiske metoder til at bestemme potentielle produktinteresser under hensyntagen til vores produktsortiment. Til dette formål sammenlignes dine personoplysninger med an-dre kunders. Ud fra denne sammenligning kan vi så udlede, hvilke andre produkter og kampagner, som andre kunder med lignende interesser har vist interesse for, og som også kunne være interessante for dig og andre kunder. Lidl påtager sig dog ingen juridisk for-pligtelse til at sikre, at databehandlingen altid fungerer på den beskrevne måde. Med for-behold for dit samtykke genererer vi analyser af din brug af appen og brugersegmente-ringsprofiler. Vi knytter disse oplysninger til din person til de marketingformål, der er om-fattet af denne kontrakt. Det giver os også generel indsigt i optimeringen af vores app og vores reklamekampagners succes. Vi overfører statistisk bearbejdede, anonyme data om deres reklamekampagners succes til vores reklamepartnere til faktureringsformål. Vores reklamepartnere kan ikke spore disse oplysninger tilbage til dig personligt (om andre da-taoverførsler henvises til vores "Overordnet databeskyttelsesoverblik for Lidl Plus").
For at stimulere din interesse for produktkategorier, som du normalt ikke køber, er det muligt, at du vil modtage tilbud på andre produktkategorier i Lidl Plus. Det er også muligt, at visse brugergrupper vil modtage forskellige rabatsatser for den samme produktkategori som led Lidls test af kommercielle kampagner.
5. Generelle krav til brug af tjenesten
Brug af tjenesten kræver et gyldigt mobilnummer, en e-mailadresse og en Lidl Plus-konto.
Du skal downloade softwaren fra en app-butik for at kunne bruge alle Lidl Plus-funktionerne fuldt ud. Der findes specifikke softwareversioner til forskellige typer mobil-telefoner. Af tekniske årsager er det ikke muligt at tilbyde passende software til nogle typer. Hvis der ikke findes en passende softwareversion til din mobiltelefon, vil du ikke kunne bruge tjenesterne. Lidl Stiftung bestræber sig dog på at tilbyde softwaren til så mange forskellige modeltyper som muligt. På grund af det konstant skiftende produktsor-timent på markedet for mobile enheder er Lidl Stiftung ikke i stand til at levere en opda-teret liste over alle mobiltelefoner, som tjenesterne kan bruges med.
Installationen af softwaren og brugen af tjenesterne kræver regelmæssig dataoverførsel fra din mobiltelefon. Omfanget og hyppigheden af dataoverførslen afhænger af typen og om-fanget af brugen af tjenesterne. Du skal selv afholde forbindelsesomkostningerne ved da-taoverførslen. Beløbet afhænger af den kontrakt, du har indgået med den respektive mo-biludbyder.
Omkostningerne ved at oprette og vedligeholde en internetforbindelse på brugersiden indgår ikke i ydelserne fra Lidl Stiftung. Her finder kun kontrakten mellem dig og din in-ternetudbyder anvendelse.
Brugen af tjenesten kræver også tilstrækkelig batteristrøm og lysstyrke på skærmen til at scanne QR-koderne ved betalingsprocessen.
Du forpligter dig til at installere de opdateringer, vi tilbyder. Du vil blive informeret her-om, mens du bruger softwaren. Brug af tjenesten på manipulerede slutenheder (f.eks. ved jailbreaking/rooting) er ikke tilladt.
6. Bestillingsfunktion
Dette pkt. 6 gælder for brugen af bestillingsfunktionen. Bestillingsfunktionen er kun til-gængelig i Lidl Plus.
6.1 Genstanden
Med bestillingsfunktionen kan du bestille de produkter, der er angivet i Lidl Plus, og der-efter afhente dem i en butik efter eget valg. For at gøre dette skal du først tilmelde dig via Lidl Plus som beskrevet i pkt. 3 for at kunne bruge tjenesten. Bemærk, at nogle pro-dukter i vores sortiment kun er tilgængelige i en begrænset periode. Vi forbeholder os derfor til enhver tid retten til at begrænse eller deaktivere bestillingsfunktionen i Lidl Plus, også uden forudgående varsel.
6.2 Uforbindende bestilling
Bestillinger er gratis og uforbindende. En bestilling etablerer ingen kontraktlige forpligtel-ser. Det vil sige, at den hverken forpligter dig til at købe eller giver dig ret til levering eller overdragelse af ejendomsretten til produkterne.
6.3 Bestillingsproces
Bestillingsfunktionen i Lidl Plus viser dig automatisk de varer, der er tilgængelige i den valgte butik. Hvis varerne ikke er tilgængelige i den valgte butik, har du mulighed for at gå til en anden butik. Du foretager en bestilling ved først at vælge varen i den ønskede mængde i Lidl Plus og derefter klikke på "Bestil" for at lægge varen i indkøbskurven. I ind-købskurven kan du stadig ændre mængden af de valgte varer eller fjerne varer fra ind-købskurven. Bestillingen er gennemført, så snart du klikker på "Bestil nu uforpligtende" i indkøbskurven. Du vil derefter modtage en bekræftelse af din bestilling på den e-mailadresse, du angav ved tilmeldingen. Så snart de bestilte varer er udtaget til dig i bu-tikken og er klar til afhentning, vil du modtage en afhentningsbesked via e-mail. Du kan finde det nøjagtige tidspunkt for, hvornår dine bestilte varer er tilgængelige i den valgte butik i Lidl Plus, hvor du også kan finde i afhentningsbeskeden. Det er ikke muligt at for-længe opbevaringsperioden i butikken. I Lidl Plus kan du til enhver tid se status på din ordre.
6.4 Afhentning og køb i butikken
Når du afhenter dine bestilte varer, skal du kontakte en butiksmedarbejder i den valgte butik og oplyse bestillingsnummeret på bestillingen. Ordrenummeret kan du finde i Lidl Plus, i bestillingsbekræftelsen og i din afhentningsbesked. De bestilte varer købes derefter ved at betale for dem i den pågældende butiks kasseområde. Kontraktpartneren er den Lidl-virksomhed, der driver den butik, hvor du afhenter varerne.
6.5 Efterfølgende ændring og annullering af bestillingen
Du kan ændre eller annullere hele eller dele af bestillingen i afsnittet "Din bestilling" i Lidl Plus ved at klikke på knappen "Rediger" eller "Annuller bestilling". Ved at klikke på knappen "Rediger" annulleres din tidligere bestilling, og alle dine oprindeligt bestilte va-rer tilføjes til din indkøbskurv igen. Du kan derefter redigere indkøbskurven og bekræfte bestillingen igen ved at klikke på "Bestil nu uden forpligtelse". Hvis du ikke bekræfter be-stillingen igen, vil der ikke blive bestilt nogen varer. Efter hver ændring eller annullering af din bestilling vil du modtage en bekræftelse på den e-mailadresse, du har angivet under tilmeldingen.
Som et alternativ til annullering, eller hvis annullering af bestillingen ikke længere er tek-nisk mulig, fordi bestillingen ikke længere er i statussen "under forberedelse", kan du også lade bestillingen bortfalde ved ikke at afhente de bestilte varer inden for den tidsfrist, der er angivet i pkt. 6.3.
6.6 Historik
Så længe bestillingsfunktionen i Lidl Plus er aktiv, vil dine bestillinger blive vist på din konto.
7. Dine pligter
Du skal
- angive korrekte oplysninger, når du tilmelder dig, og holde din profil opdateret
- opdatere dit mobilnummer i Lidl Plus med det samme, hvis du får nyt mobilnummer
- holde din adgangskode hemmelig og ændre den i tilfælde af misbrug eller mistan-ke om misbrug
- bruge tjenesten i overensstemmelse med gældende lovgivning.
Bemærk også, at vi primært bruger dit mobiltelefonnummer til at identificere dig som autoriseret indehaver af din Lidl Plus-konto. Derfor er det særligt vigtigt, at dit gældende mobilnummer altid er gemt i Lidl Plus. Kun på den måde kan du sikre, at du til enhver tid kan få adgang til din Lidl Plus-konto, også selvom du har glemt din adgangskode, og at in-gen uautoriserede tredjeparter kan få adgang til din Lidl Plus-konto, hvis du ændrer dit mobiltelefonnummer.
8. Tilbagekaldelse
8.1 Fortrydelsesret
Du har ret til at annullere denne kontrakt inden for 14 dage uden at angive nogen grund. Fortrydelsesfristen er 14 dage fra den dag, kontrakten er indgået.
For at udøve din fortrydelsesret skal du meddele
Lidl Danmark K/S
Att. Databeskyttelsesrådgiver
Carl Blochs Gade 89,
8000 Aarhus
Telefon: +45 80 70 27 02
E-mail: databeskyttelse@lidl.dk eller kundeservice@lidl.dk
om din beslutning om at tilbagekalde denne aftale med en utvetydig erklæring (f.eks. et brev sendt med posten, en fax eller en e-mail). Du kan bruge det vedhæftede eksempel (se bunden af siden, fortrydelsesblanket) på en tilbagekaldelsesformular, men det er ikke obligatorisk. For at overholde fortrydelsesfristen er det tilstrækkeligt, at du sender din meddelelse om udøvelse af tilbagekaldel-sesretten inden tilbagekaldelsesrettens udløb.
8.2 Konsekvenser af tilbagekaldelse
Hvis du tilbagekalder denne aftale, refunderer vi alle betalinger, vi har modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (med undtagelse af ekstra omkostninger som følge af dit valg af en anden type levering end den billigste form for standardlevering, som vi tilby-der), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at tilbagekalde denne aftale. Vi udfører denne tilbagebetaling ved at benytte samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt med dig. Du vil under ingen omstændigheder blive opkrævet gebyrer for denne tilbagebetaling.
Hvis du har anmodet om, at tjenesteydelserne påbegyndes inden for tilbagekaldelsesfri-sten, skal du betale os et rimeligt beløb i forhold til det samlede omfang af de tjeneste-ydelser, der er fastsat i kontrakten. Beløbet svarer til andelen af de tjenesteydelser, der allerede er leveret frem det tidspunkt, hvor du informerer os om udøvelsen af tilbagekal-delsesretten for denne kontrakt.
8.3 Tilbagekaldelsesformular
Indsæt formular som PDF
9. Ansvar
Operatørerne af de enkelte onlinetjenester er alene ansvarlige for leveringen af deres tjenester. Lidl Stiftung er ikke ansvarlig for eventuelle krav som følge heraf. Dette gælder også for andre bidrag fra uafhængige tredjeparter som f.eks. en internetudbyder.
Vi hæfter ubegrænset for forsæt og grov uagtsomhed samt for skader som følge af skade på liv, legeme eller helbred.
I tilfælde af let uagtsomhed hæfter vi kun for overtrædelse af en væsentlig kontraktlig forpligtelse. En væsentlig kontraktlig forpligtelse i denne forstand er en forpligtelse, hvis opfyldelse i første omgang muliggør en korrekt udførelse af kontrakten, og hvis overhol-delse kontraktpartneren skal kunne stole på. I dette tilfælde er ansvaret begrænset til den typiske og forudsigelige skade på tidspunktet for kontraktens indgåelse.
Ansvarsbegrænsningerne gælder tilsvarende til fordel for vores medarbejdere, agenter og stedfortrædere.
Ethvert ansvar fra vores side for garantier, der udtrykkeligt er betegnet som sådanne, og for krav baseret på produktansvarsloven forbliver uberørt heraf.
Ethvert yderligere ansvar fra vores side er udelukket.
10. Annullering, sletning
Du har til enhver tid ret til at annullere din deltagelse uden begrundelse ved at klikke på funktionen "Slet brugerkonto". Det er også muligt for Lidl Stiftung til enhver tid at annul-lere uden at angive en vigtig grund. Opsigelse fra Lidl Stiftung kan især komme på tale, hvis brugeren overtræder bestemmelserne i disse betingelser for deltagelse. Indtil even-tuelle hændelser i denne forbindelse er afklaret, kan brugerdataene i første omgang blive spærret. Navnlig forbeholder vi os retten til at slette din Lidl Plus-konto, hvis du har afgi-vet falske oplysninger. Parternes ret til ekstraordinær opsigelse af vigtige grunde forbliver upåvirket.
11. Afsluttende bestemmelser
Kontraktsproget er tysk.
Hvis du vil klage over en vare eller tjeneste købt i en butik i Lidl Danmark, kan du indgive en klage til: Center for Klageløsning i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
Europa-Kommissionen giver oplysning onlinetvistbilæggelse på portalen https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=DA . Vi er dog ikke forpligtet eller villige til at deltage i tvistbilæggelsesprocedurer ved et for-brugervoldgiftsnævn.